City of Bones
Series Number: 1
Categorie:
ISBN13: 9789044328516
Goodreads ID: 9997510
Goodreads Rating: 4.10
De vijftienjarige Clary woont met haar moeder in New York. Wanneer deze ontvoerd wordt, komt Clary achter het familiegeheim: haar moeder behoorde ooit tot een groep demonenjagers. Langzaamaan lukt het Clary om tot die wereld door te dringen. Maar de wereld van de demonenjagers is verscheurd. Zal het Clary en haar vrienden lukken om haar moeder te redden?

Heb in het begin een poosje getwijfeld aan het boek. De cover kwam mij niet heel erg fantasy-achtig over. Het eerste hoofdstuk deed ook niet echt veel om mij er bij te houden, maar in verband met de huidige situatie in de wereld, besloten om toch maar door te lezen, en alle ellende eventjes te vergeten. Dat bleek een goede keuze te zijn. Ik snap dan ook de negatieve reviews over dit boek niet zo heel erg, gelukkig mag iedereen er een eigen mening op na houden. Ik vondt het wel een goed boek.

Dit boek speelt in de huidige tijd, en heeft goede opbouw qua wereld en personages. Er speelden een hele hoop verschillende soorten mee in dit boek, behalve draken (daarom een halve ster aftrek ;)). Er waren wel vampiers en weerwolven aanwezig, en dat doet weer een hoop goed.

in dit boek volgen we Clary, een 15-jarig meisje, dat probeert te besluiten of ze nou eigenlijk een Goth, een Punker of een temperamentvolle tiener. Samen met haar vriend Simon, bezoekt zij een plaatselijke club, waar zij een misdaad ziet. Het vreemde is, dat het slachtoffer van dit misdrijf voor haar ogen verdwijnt, en dat beveiligers de daders niet kan zien.

Verhaal had voldoende snelheid om interessant te blijven.

Het aantal sterren had nog wat hoger gekund, als de auteur niet zo veel verschillende wezens tegelijk had ge├»ntroduceerd. Ook Valentijn, die was in mijn ogen niet echt ‘slecht’ genoeg.