Kristalmagiër

Kristalmagiër
Series Number: 3
ISBN13: 9789492337276
Goodreads Rating: 4.23
Aïn verzamelt zijn bondgenoten voor de strijd tegen Nemroth. Elfen en mensen zullen moeten samenwerken, een schier onmogelijke opgave waarbij oude vooroordelen de kop op steken.Al snel probeert Nemroth er alles aan te doen om de wankele alliantie te dwarsbomen en zoekt hij de confrontatie met Vrouwe Thai. Tegelijkertijd besluiten de Heren van Drie een aanslag te plegen op koning Artakin om daarmee de weg naar Nèbula te openen.Nu hangt de toekomst van het elfenrijk…

De vader van Aiïn is vermoord door de duistere magiër Nemroth. Nu is hij sterker dan ooit, en wil samen met zijn demonen de Aarde overheersen. Slechts één persoon kan hem stoppen, de halfling Aïn, de Ene, die in de voorspellingen van Ulriach de Waanzinnige is genoemd. Samen met zijn vrienden heeft hij zijn opleiding tot krijger voltooid, en heeft hij zijn trouwe vrienden en bondgenoten om zich verzameld. Ook heeft hij op een na alle kristaldelen van de magiër Dask verzameld. Nog een deel ontbreekt. En dat laatste deel is in bezit van Nemroth. Alleen als het kristal compleet is kan de duistere magiër verslagen worden.

Zullen de elfen hun weerstand van mensen opzij kunnen zetten om samen met Aïn te strijden.

Dit boek heet alles wat je in een Episch Fantasy verwacht. Een aantal van mijn punten bij het eerste boek, blijven nog steeds staan. Te vaak worden (doods)vijanden opeens de beste mede-strijders van Ain.

Het verhaal van Aïn zou eigenlijk stoppen met dit deel, maar intussen zijn er nog 3 andere delen verschenen in deze serie, dus voorlopig kunnen we nog blijven genieten van de verhalen van Atalanta. Een feit dat niet onvermeld mag blijven is dat dit fantasy van Nederlandse bodem is.