Klauw van de Zilverhavik

Talon of the Silver Hawk
ISBN13: 9789022550410
Goodreads Rating: 4.02
Met Het Conclaaf der Schaduwen begint Feist aan een gloednieuw hoofdstuk in de geschiedenis van de wereld Midkemia dat zich afspeelt in het Oostelijk Koninkrijk en dat naadloos aansluit op De Boeken van De Slangenoorlog. Kielianapuna - 'rode eekhoorn' - heeft het moeilijk met het ritueel. Hij wacht al twee dagen en twee nachten op een mogelijk teken van de goden, een visioen, iets dat hem een aanwijzing geeft over wat ze met hem van…

Een jongen wordt, tijdens zijn naamgevings rite, getroffen door het noodlot. Zijn hele stam is uitgemoord, en zelf overleeft hij het... ternauwernood. Zijn eer verlangt een bloedwraak. Voor het zover is, moet hij eerst nog veel ontwikkelingen en jaren van trainingen doorstaan. Hij ontmoet vele mensen, die hem helpen om een krachtige strijder te worden. Meerdere malen kruipt hij door de oog van de naald

Dit was weer eens een Feist zoals ik die graag lees. Een verhaal dat zich rustig opbouwt om de lezer in de goede stemming te krijgen. De personages komen echt genoeg over. Weinig fantasy echter, daarom geen 5 sterren.
De ontwikkeling van de personage 'Klauw ' is goed. De jongen leert lezen/schrijven, zwaardvechten etc., en wordt opgenomen in 'het conclaaf der schaduwen'. Jammer alleen dat 'Klauw' in alles zo heel erg goed is. Het zou wat realistischer zijn geweest als hij in sommige dingen wat minder goed was, maar dan hadden Puc, Robert, Magnus en Nakur hem waarschijnlijk niet op zijn missie gestuurd.