De schaduw van een duistere koningin

Shadow of a Dark Queen (The Serpentwar Saga, #1)
Publisher:
Published: NaN/NaN/NaN
Als ver weg, om precies te zijn op het vasteland Novindus, zwarte machten zich aaneensluiten onder het vaandel van een Duistere koningin en zich opmaken voor een groot beslissend offensief, pakken donkere wolken zich samen boven het vredige Midkemia. Maar gelukkig is er nog hoop. Op het slagveld van goed en kwaad maakt een reisgezelschap van radeloze dapperen, onder wie Eric en zijn goede jeugdvriend Ru, zich op om te beginnen aan een gedurfde queeste.…

Met 'De schaduw van een duistere koningin' is weer een nieuwe saga begonnen in de wereld van Feist. Een nieuwe saga met oude vijanden, en ook een paar oude bekende. Puc en Tomas laten zich even zien, maar behalve op het eind spelen zij geen grote rol. Gevuld met voldoende actie, en weer eens een 'held' waarmee ik me kon identificeren.

De hoofdrolspelers (Eric en Ru) zijn beide veroordeeld tot de strop, maar krijgen een kans om zich aan te sluiten bij een speciale legereenheid dat uiteindelijk op een soort zelfmoord-missie vertrekt, naar Novindus om te voorkomen dat de Slangenkoningin de wereld overneemt. Want als ze slaagt, zal alle leven in de wereld van Midkemia op houden te bestaan.

Hoewel Eric van Zwartheide de hoofdrolspeler is in dit verhaal, draait het eigenlijk niet echt om hem, maar zien we de gebeurtenissen door zijn ogen.

We zien de karakters Erik en Ru groeien van dorpsjongens naar mannen. Ook andere karakters maakten een groei mee.

Omdat dit verhaal zo'n 60 jaar na de riftwar-cycles speelt, zijn verschillende hoofdrolspelers van toen intussen overleden, maar er is nog genoeg binding met de oorspronkelijke verhaallijnen. Arutha en Lyam zijn overleden, Puc leeft nog, ergens verstopt op Sterrenwerf en speelt een nog een rol in het verhaal. Ook Tomas is nog aanwezig, maar speelt een wel heel bescheiden rolletje.