Aïn, de dood van de halfling

Aïn, de dood van de halfling
Series Number: 1
ISBN13: 9789460860355
Goodreads Rating: 4.00
Op een zonnige nazomerdag eindigt Arktrans vredige leven als kroonprins van Silkon abrupt wanneer zijn vader door de zwarte magiër Nemroth en diens invasieleger wordt gedood. Aktran vlucht. Zijn enige hoop is zijn moeder die hen jaren eerder onder mysterieuze omstandigheden verliet. Om haar te vinden begint de jonge prins aan een gevaarlijke reis naar de geheimzinnige tovenaar Elassar. Een ontmoeting met twee wraaklustige elfen, vlak voor zijn einddoel, wordt hem bijna fataal. Als de…

Niet een van de beste Fantasy verhalen die ik ooit heb gelezen. Ook niet een van de slechtste. Een middelmatige dan maar.

Zeker in het begin kwam het nogal gekunsteld over. Aïn wordt bijna gedood door de tweeling elfen Mensjager en Elfwreker, maar op het laatste moment komen de twee elfen er achter dat Aïn eigenlijk de zoon is van een/de koningin van de elfen. Later zijn er ook andere personages die een vijand zijn van de jongen, maar uiteindelijk zijn grootste vrienden worden.

De wereld die Atalanta beschrijft heeft een rijke geschiedenis en is daardoor ook realistisch. Er wordt uitgebreid aandacht gegeven aan de personages, en met de vlotte schrijfstijl leest het boek wel lekker door. Het einde lijkt wat gejaagd te zijn. Met een beetje meer tijd hadden de gebeurtenissen beter tot hun recht gekomen.

Wat ik jammer vond is dat de epub (Kobo Plus) versie van het boek slecht opgemaakt is. Ik ben gewend dat hoofdstukken steeds op een nieuwe pagina beginnen. Dit is dus meer een kwestie van layout dan iets anders. Het bevreemdt mij dat van de serie van 6 boeken er maar 3 in de Kobo Plus site te vinden zijn, en dat deel 1 er niet tussen zit. Toch heb ik deze via de BOL.com site gekregen.

De cover van het boek ziet er goed uit, en was ook de reden dat ik dit boek wou lezen. Per slot van rekening staat er een grote draak op.